Akumulator kiedy wymienić

Akumulator - zarówno podczas dużych mrozów, jak upałów jest szczególnie narażony na wyczerpanie. Wolniejsze obroty rozrusznika podczas uruchamiania sinika, słabsze świecenie reflektorów przy pracującym silniku to sygnały mogące świadczyć o tym, że akumulator dostarcza za mało prądu. Aby wyeliminować inne przyczyny zaistniałej sytuacji (np. awaria alternatora czy instalacji elektrycznej) najlepiej udać się do warsztatu, gdzie specjaliści sprawdzą przy użyciu specjalnego sprzętu gęstość elektrolitu i wykonają test obciążeniowy.
Nowy akumulator powinien sprawnie działać 4-5 lat.
Gdy wymiana baterii okaże się konieczna:
- wybieramy akumulator zgodny PARAMETRAMI ze wskazaniami producenta auta, w instrukcji obsługi jest opisana pojemność (w amperogodzinach -Ah) i prąd rozruchowy (w amperach -A); wartości mogą być podane wg. różnych norm np.: SAE,EN,DIN
- sprawdzamy wymiary, zbyt duży akumulator może się nie zmieścić w dedykowane miejsce, za mały będzie trudno stabilnie przymocować
- sprawdzamy rozmieszczenie biegunów, przy odwrotnym ustawieniu biegunów może okazać, że kable są za krótkie
- gdy nie ma możliwości odszyfrowania daty pierwszego ładowania kupowanego akumulatora, można sprawdzić jego napięcie spoczynkowe multimetrem – powinno wynosić powyżej 12,5 V, najlepiej doradzić się zaufanego sprzedawcy lub udać do solidnego warsztatu
WYMAGANIA SPECJALNE mają samochody z technologią start/stop i hybrydową, gdzie akumulator musi w każdych warunkach zapewnić natychmiastowy rozruch i wytrzymać wielokrotne, szybko po sobie następujące, cykle rozładowania i ładowania.
Uwaga! stary akumulator, w celu utylizacji zgodnie ze standardami ochrony środowiska, oddajemy do punktu wskazanego przez sprzedawcę.