Filtry – powietrza, paliwa, kabinowy

Filtry – powietrza, paliwa, kabinowy

W przypadku wymiany filtrów, oprócz wskazań producenta samochodu, warto wziąć pod uwagę warunki użytkowania samochodu, intensywność jego eksploatacji, rodzaj i jakość zastosowanego filtra.

Filtr powietrza - oczyszcza z zabrudzeń powietrze zasysane do komory silnika. Zanieczyszczony filtr może się przyczynić do nierównej pracy silnika, spadku mocy, zwiększonego spalania. Wymiana standard 15 000-30 000 tys. km., a przy małych rocznych przebiegach co 2-3 lata. Rekomendujemy kontrolę stanu zabrudzenia filtra co kilka tysięcy kilometrów.

Filtr kabinowy – oczyszcza powietrze, którym oddychamy w samochodzie. Zanieczyszczony wpływa na wydolność układu wentylacyjnego i sprzyja parowaniu szyb. Nieprzyjemny zapach w kabinie oznacza jego istotne zabrudzenie. Wymiana co 15 000 km. lub raz w roku.

Filtr paliwa – oczyszcza paliwo przed podaniem do silnika z zanieczyszczeń i wody. Zabrudzony powoduje zaburzenia w dopływie paliwa, pogarsza wydajność pracy silnika i przyśpiesza jego zużycie. Na trwałość filtra istotny wpływ ma jakość wlewanego paliwa. Wymiana co 15 000-30 000 km. lub raz w roku. W samochodach z silnikiem diesla, filtr paliwa powinno się wymienić przed każdą zimą.

Filtr tani czy markowy?

Filtry renomowanych firm, gwarantują wysoką jakość użytych materiałów i standard wykonania, są jednak droższe. Gdy wybieramy filtr tani, to ważne, by był to produkt sprawdzony i polecany przez sprzedawcę lub rekomendowany przez warsztat.

Do góry