Olej w skrzyni biegów równie ważny

Olej w skrzyni biegów równie ważny

Olej w skrzyni biegów zmniejsza tarcie, czyli smaruje. Chłodzi, łagodzi uderzenia kół zębatych, tłumi drgania, chroni przed korozją, utrzymuje mechanizmy w czystości. Zdarza się, że producenci nie zalecają okresowej wymiany oleju w skrzyni my powtarzamy za specjalistami olej w skrzyni należy wymieniać

Stary olej, który zmienił podczas użytkowania swoje parametry, skraca żywotność skrzyni. Zmiana biegów w przekładni manualnej połączona ze zgrzytem lub innym hałasem to oznaka uszkodzonej skrzyni i zużytego oleju. W skrzyni automatycznej może to być opór, szarpnięcie lub dziwny dźwięk.

Skrzynia manualna – wymiana oleju jest tańsza, wymaga mniejszej ilości oleju i zwykle łatwiej ją wykonać. Wymiana co 60-100 tys. km.

Skrzynia automatyczna – warto powierzyć to zadanie mechanikowi, który w tym się specjalizuje i będzie wiedział jakie procedury zastosować przy wymianie oleju w konkretnym modelu. Pierwsza wymiana po ok. 60-100 tys. km., następne 40-60 tys. Podczas wymiany oleju należy wymienić filtr w skrzyni.

Ważne – nie ma uniwersalnego oleju do wszystkich skrzyń, olej musi spełniać odpowiednie normy. Gdy nie wiadomo jaki olej zastosować warto poszperać na fachowych stronach, poprosić o pomoc w specjalistycznym zakładzie mechanicznym lub sklepie. Gdy nie znasz historii serwisowania auta – wymień olej również w skrzyni

Do góry..